söndag 28 februari 2010

Längtan..

Detta ord är nog ett av de som sitter i mitt huvud just nu. Jag vet inte riktigt varför, men jag känner mig instängd och samtidigt ute låst. Jag går in i en väg och jag kommer verkligen inte vidare. jag börjar leta efter sätt att komma ut ur den lilla gropen jag har trillat ner i. Då jag har märkt att jag är extremt rastlös samtidigt som jag verkligen inte har ork till att jag göra något. Jag menar, jag orkade inte ens sätta mig och spela på tv idag (vilket är fruktansvärt illa för att vara mig)

Det slår mig att när jag börjar känna den här ''längtan'' så börjar jag tänka mycket, jag skriver mycket. Däremot så orkar jag inte rita, spela eller titta på något. Det blir oftast bara en lugn låt och magplask ner i sängen. Efter det så ligger jag där också i X antal timmar för att antingen märka att jag gör mig sur då jag inte gör något eller bli sur på andra då de faktiskt säger till mig att göra något. Kanske inte den bästa vägen för att få saker att funka simpelt, men sådan är jag.

Det som stör mig mest nu är nog att jag längtar efter ordet frihet, jag vill liksom ett steg längre bort från allt. Ett steg som är för omöjligt om du frågar mig.

Men även om jag kan sätta tungan på ordet ''frihet'' så är det fortfarande något som saknas, en djupare förklaring på frihet. Vad är det jag längtar efter egentligen?

allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar