söndag 7 februari 2010

Nu när vi väl var inne på animen Clannad, så börjar jag tänka på livet. Livet i speciella drag. Det finns saker jag önskade jag hade gjort med mitt liv, medan vissa saker önskar jag att jag ångrade. Däremot så har en sann gammal vän sagt till mig.

''Jag tänker leva mitt liv utan att ångra något, vi lever ett liv så jag har ingen tid att ångra. det är bara att leva med det och köra''

Hon och jag har väldigt djupa konversationer vilket jag tycke är ett bra sätt för mig att öppna nya dörrar eller vägar till att känna mig själv. I vilket fall så kan jag här och nu säga, du vet vem du är och jag tackar dig.

Tillbaka till verkligheten.

Jag önskade alltid när jag var mindre, eller.. Jo även nu att ha speciella moments. Jag visste hur jag ville att min första vän skulle vara, hur jag skulle träffa henne/honom. Eller hur min första skola dag, bal, kyss skulle vara. Jag hade sådana klara drömmar om just hur mitt liv skulle vara. Däremot så tror jag inte att någon av dessa händelser och ögonblick jag hade så stora förhoppningar över, blev som jag ville. Jag har inga ledsna miner för det, men ibland så önskade jag verkligen att det hade varit så jag önskade saker skulle hända. På något sätt tror jag att mitt liv hade varit lite mer ''Levande och lyckligt''.

Det är därför jag och Anime går så bra ihop. Jag älskar just dramatiska animes då jag lever mig in i berättelsen och efter många jag sett klart så önskar jag mig att jag levde som dem eller något som de i serierna var med om skulle hända mig, negativa eller bra saker. För hur dåligt det än går så blir det bra i slutet, eller så är slutet så vackert, vilket jag önskade att jag med kunde få.
Det finns många sätt jag försöker uttrycka mig på för att få leva en sådan dröm. Ritar och målar för att visa drömmen. Lyssnar på musik som får mig att tänka på den drömmen eller får mig en närmare bild av den. Men i slutet av allt så vet jag att jag nog aldrig kommer kunna få ett sådant slut. Det är det som är synd. Jag skulle simpelt kunna börja om mitt liv, bara för att få uppleva det allt, de drömmar jag har.

Mitt liv är simpelt, jag vet inte hur andra tänker och gör med olika idéer och drömmar, men mitt sätt är att hitta vägar att göra dem så verkliga som möjligt i just mina ögon. I era ögon kanske jag ser ut som en idiot, men det kommer jag ju aldrig se som tur är sådan fall.

Men det var allt för nu.

1 kommentar:

  1. Du är ingen idiot! Dina "moments" kommer var så säker. Tro på dig själv för du är en stark strålande personlighet.

    Puss/M

    SvaraRadera