tisdag 2 februari 2010

Tanken om början

Vi börjar simpelt, eller rättare sagt så kan det ju säkert bli komplext med. Men jag har ingen större avsikt att göra mitt första inlägg till världens största och längsta.

Rädsla, vad är det egentligen. eller panik, kanske ilska? Enligt mig är det ett bra sätta att formulera en känsla, ja allt är ju känslor, bara att vi ser de på olika sätt. Jag menar, vi vet oftast hur en känsla ser ut eller är hos en annan person som agerar just på det sättet. Men just hur svårt kan det vara att skilja mellan den enas verklighet och den andras dröm? Det var inte speciellt svårt för mig att se hur en annan mänsklig varelse kände förr men jag tror på det senaste fyra åren har jag börjat förlora den förmågan. Vem vet, Människorna omkring mig kanske har blivit mer komplicerad än då. Eller så kan det vara jag som börjar förlora hanget då det är jag som börjar bli emotionell. Kanske båda?

Vilket fall som helst så tror jag att det är viktigt att man uttrycker och säger vad man har på hjärtat, och det hoppas jag att många kan se och förstå. En liten tanke kan bli så mycket om man låter den ligga och ruva för länge. Livet är allt svårt att förstå, det finns ju ingen bok att bara läsa av hur man ska leva. Eller jo, enligt vissa finns ju religion eller andra spännande saker. Men enligt mig, så gör vi det ihop själva, hur vi ska leva. Hur dåligt det än går, så kan vi göra något åt det. Det tror jag på.

Allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar