onsdag 10 februari 2010

Tid från tid, så undrar jag om jag har valt rätt val när det gäller min gymnasie linje. Många gånger undrar jag inte om jag hade passat bättre på t.ex. ITG eller typ Guc. Men över allt detta valde jag Boland och bild. och jag undrar som sagt om det kunde verkligen kunde vara rätt. Jag menar, visst jag älskar att måla och rita, men däremot så är jag lika fascinerad av datorer och tecknik och i slutändan så vet jag att jag kommer ha mer användning för utbildningen jag hade fått på ITG.


Varför går jag egentligen bild då? Det är skitskul och jag får verkligen göra det jag älskar, men kommer jag käna något på det i slutändan? Förmodligen inte, jag kommer vara tvungen att plugga vidare. Men som det är just nu så är det värt det känner jag. Andra året i boland och nu skulle jag nog aldrig kunna lämmna tack vare de underbara lärarna och speciellt min klass. Jag hade ju aldrig täffat dessa underbara människor om jag inte gick här, ganska smipelt sagt eller hur? Min kunskap runt bilden har blivit djupare och mina sätt att arbeta på har ökat med minst tio gånger.

Men speciellt så går jag väl här för min dröm att bli lärare, du vet den där läraren som alla älskar. Det andra är nog att jag kan utrycka mig så simplet på miljoner sätt bara genom att dra en pensel, en penna eller vad du än vill använda för verktyg.

Enligt mig är mitt val fel, och det var det bästa felet jag någonsin har gjort.

allt för nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar