tisdag 2 mars 2010

Fundersam på världen just nu, den är inte som jag precis hade tänk mig. Men det har den förstås aldrig varit, men just nu känns det bara som ja, jag är inte ens säker på om det är samma värld. Kanske har börjat snurra åt andra hållet eller så har jag kanske faktiskt bara försvunnit till en annan plats. Och för en gång skull så känns det som en börda att lämna den platsen jag faktiskt hade lite trygghet i..

De som hade varit i mitt läge eller sett det från min synd hade förmodligen sagt att det inte är mitt fel, att skylla det på andra individer i min närhet. Men enligt mig är det bara ett sätt för att flytta problemet från mina axlar till någon annans. Däremot så kanske jag lägger för mycket på mina egna axlar och vägrar dela med mig. Och det är väl därför jag har funderat om jag kanske är lite för naiv. Jag tror allt för mycket om människor i min omgivning och det verkar som jag inte riktigt kan acceptera sanningen om att de spelar falskt i min närvaro. Men däremot så är det väl ganska självklart att man inte vill tro att sina klasskamrater är emot en och faktiskt inte bryr sig om en.

Jag har nyligen hört väldigt mycket om några som är ledsna och vill be om förlåtelse då de gjorde illa mig psykiskt, men varje gång de säger att det var deras fel vill jag inte riktigt ge med mig. någon stans djupt inom mig så känns det verkligen som jag har gjort något och att jag borde skylla mig själv, vilket stör mig något fruktansvärt, då jag inte kan koncentrerar mig eller tänka på något annat. Dessutom så tror jag inte riktigt att jag har förlåtit dem än då jag verkligen inte mår bra än, men jag förstår inte varför, detta är verkligen deprimerande och tråkigt.

någon som kan veta vad det är för fel på mig, eller har någon tanke iallafall?

allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar