tisdag 16 mars 2010

Jag stirrar ut i tomheten samtidigt som jag känner att mina ögon lock vill stängas, däremot så är jag inte trött. En känsla som jag inte har känt på ett tag, trötthet som nog är psykisk men samtidigt är kroppen trött fysiskt. Kroppen står på auto läge undertiden då hjärnan lägger sig en stund och bara lilla hjärtat kvar som arbetar för fullt för att inget ska gå sönder.

jag kan sitta i min kontorsstol och bara titta ut i rummet i timtal utan att riktigt förstå varför. Jag är inte ens säker på varför jag satte mig där från första början. Jag mår däremot harmoniskt bra, jag är lugn. Inte glad, inte ledsen men lugn.

in dessa tillfällen kan jag inte hjälpa någon, kan inte se fel, kan inte göra rätt, kan inte älska någon. då inget av detta finns för mig i dessa tillfällen. inte ens mina egna uppfattningar om livet runt mig.

Jag brukar oftast vara ledsen för att komma in i denna trans, men den här gången vet jag inte riktigt varför. men det kanske är bäst så..

Allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar