lördag 5 februari 2011


http://open.spotify.com/track/63FmCXIc4lmEq9fNqGkQ57

Stan ändras aldrig. Varje dag så forsätter industrin att pumpa ut produkter som den mänskliga rasen bara malar ner. Ner till inget mer än skit. Det är sorgligt att se det man lever i och det är fruktansvärt frustrerande. Mina ögon sluts och öppnas i högt tempo, nästan i takt. Rök, gas och bakterier sprids i den en gång rena luften. Jag hostar och och hulkar mig vid varje avloppshåll. Runt hörnet av ett gammalt café skriker någon. Förmodligen någon som knivhugger en annan förnedrande människa, bara för att få tag i den där sedeln för bussen hem. Om nu bussen någonsin kommer hit igen. Att leva i något så likt en slum som detta är ett helvete. Men sen så är det klart att man inte kan förvänta sig allt. I världen där jag bor är världen som folk hade benämnt ''downtown'' eller ''Burial ground''. Du vet drogerna, mördare, rånare och horor. Så får vi inte glömma psykopater. Allt du någonsin sett i skräckfilmer, Ja de är möjliga här.

I helheten så är jag trasig, oanvändbar. Det är det jag har lärt mig de senaste tio åren som varelse. Mängder av förstörda tankar, diagnoserna kom tidigt att jag inte var som andra barn.
Jag kunde inte prata, eller tala även fast jag redan var uppe i fyra eller fem års åldern. Mutism eller stum, bryr mig inte speciellt mycket vad du kallar det. Jag kan ändå inte säga emot din åsikt, eller hur?
Jag har hört mycket om mig själv, Att jag är konstig och annorlunda. En som man inte borde vara med men jag tror det mesta blir nog bara orolig vid det ögonblicket jag inte svarar.
Vad kan jag vara? tjugosex? tjugotvå? jag minns faktiskt inte riktigt. Folk säger sig känna mig. Känna igen mig. På mitt hår tydligen. Rött, askrött om jag skulle säga det själv. samt kläderna är enkla vid många tillfällen. Inte för att visa mig som ett enkelt mål. Mer för att enkelt kunna fly. Nyckeln till överlevnad att springa, fly från allt. glöm inte det.
Namn frågar du? jadu, Det var länge se någon frågade det. Jag minns inte riktigt mitt namn om jag ska vara ärlig.
Men om du vill ha något så är det Ceelins. Det uttalas på tyska, vilket blir ungefär Kelelins då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar