lördag 5 mars 2011



http://open.spotify.com/track/5LsqUPbI6wkF3NJdzTddDT

Tankarna fladdrar förbi mitt huvud,
Medan jag sakta men säkert lossar tråden vid mitt lillfinger.
Naglarna sätt emot tråden, denna utnötta tråden.
En gammal ögla lossnar och den faller emot marken.
Den blir så klar emot den vita marken.
En djup suck innan jag ser upp emot dig.
Leende,
Du däremot ser sorgset emot mig.
Med en lugn men stark röst sa jag till dig.
''Du är fri, Du kan gå nu! Du får äntligen vara vem du är. Min kärlek för dig försvinner inte, Men jag lovar. Den kan inte störa dig längre.''
Gråten brast i dina ögon,
Medan jag höll dem inne så hårt jag kunde.
Och sakta men säker försvann den röda tråden från marken,
Den som följde dig.
Om ditt lillfinger.
Men allt är ju för dig,
Att släppa en själsfrände.
Är min sanna kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar