lördag 25 juni 2011


http://open.spotify.com/track/39uti5D32fgOnI1ZREL3RS

Om och om igen fortsätter jag snurra,
Med inget annat än mitt hat i en karusell av smärta.
Långsamt glömmer jag och mitt hjärta börjar försvinna,
Och plötsligt ser jag att jag inte kan bryta mig loss.
Jag smiter igenom sprickorna i en mörk evigheten,
Med inget annat än min smärta och min förlamande ångest.
Att berätta för mig vem jag är, vem jag var,
Osäkerhet utvecklar i mitt sinne.
Tills jag inte kan bryta mig loss..

Kanske är det en dröm, kanske inget annat är verkligt,
Men det skulle inte betyda en sak om jag berättade hur jag känner.
Så jag är talar om all smärta, elände inom,
Och jag önskar att jag kunde leva,
Känna något annat än natten.
Du kan berätta för mig vad jag ska göra, du kan berätta för mig var att gå.
Men jag tvivlar på att jag skulle förstå, och mitt hjärta skulle nog aldrig veta,
Om jag gör ett försök blir det inget mer än ett återvändo.
Eftersom allt kommer att förändras, och det hela kommer att blekna till svart..

Kommer imorgon någonsin komma? Kommer jag att förlora det inatt?
Kommer det någonsin bli en plats för den trasiga i ljuset?
Är jag ond? Är jag ledsen? Ska jag stanna eller ska jag gå?
Jag har glömt hur jag ska säga. Har jag någonsin ens vetat?
Kan jag ta ytterligare ett steg? Jag har gjort allt jag kan,
Alla människor som jag ser,
Jag kommer
aldrig att förstå.
Om jag hittar ett sätt att ändra, om jag stiger in i ljuset,
Då ska jag aldrig blir samma igen, och det hela kommer att blekna till vitt..


Om jag rör mig ytligare, om jag tar ett steg till.
Skulle allt falla isär, det skulle inte finnas någonting kvar av mig.
Om jag gråter i vinden, om jag gråter om natten,
Kommer det någonsin vara ett sätt? Kommer mitt hjärta att återgå till vitt?
Kan du berätta vem du är? Kan du berätta var jag är?
Jag har glömt hur man ser, jag har glömt om jag kunde,
Om jag öppnade mina ögon, skulle det finnas något att gå tillbaka till?
Eller skulle
jag kasta bort allt, och det hela skulle tonas till svart?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar