torsdag 24 november 2011



http://open.spotify.com/track/4avHP6sItpbKboCxEu6j77

Idag har det varit en dag som inte upplever så ofta.
En dag utan slut eller början,
Ingen finns där,
Knappt jag själv har närvaro.
Världen ligger och trycker,
I väntan på första fallet snö.
I väntan på ett andra försök.

Håll min hand,
Släpp aldrig taget.
Livet är fullt av katastrofer,
Lidande,
Diskrespekt och förluster.
Den andre mindre lik den första.

Grubblar,
Kan inte sätta tråd på alla jag ser,
Även om det är lockande.
Jag kan inte förstår,
Förhållanden,
Mellan spegelbild, vän eller blodsrelation.
Är det äkta kärlek,
när man inte släpper,
En lidande?
Kan man älska,
En vän, ett syskon,
mer än sig själv?

Vem är jag?
I dina ögon?
Vem är jag i mina?

Det här är nog en av de dagarna,
Då jag lägger mig ner,
Och nynnar till en låt,
Utan text och utan mening.
Bara för att få vara en stund längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar