torsdag 19 januari 2012


Blue October – The Worry List

Tiden går snabbare än vad man ibland tror. Och ibland kan det vara helt tvärtom, beroende på tillfället.
Och ärligt talat så får jag en känsla av båda nu. Två år har gått nu och det känns som det hände igår. Även om jag känner som jag har stått här med ett hål inom mig i en oändlighet..

Jag minns klart och tydligt än, din lilla lägenhet på två rum och kök. De vinröda tapeterna och vyn ut över gatan precis i hörnet av parken. Den lilla kaktusen du var så förtjust i, den som stod vid din tv. Soffan som var mer av din säng av vad sängen faktiskt var. Ett leende som knäckte de festa sorgsna miner. De ögonen som få kunde säga nej till..

Förlåt mig, jag vet att om du fick bestämma så skulle jag inte tänk på dig var och annan dag. Men vet du, det gör inget. Det är bara kraften av en tomt hjärta, det är faktiskt inte ditt fel. och jag var stolt över att få kalla mig din vän. Jag älskade dig, du vet va? än idag. Även om det är lite svårare att visa det..    

Ellinor, Minns du? vad som betydde i världen? varför frågar jag ens, klart du gör. och jag hoppas du gör ditt bästa från vart du än är. jag vet att du gör det..
Två år är ganska lång för att vara en sådan kort tid.

Jag saknar dig Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar