måndag 27 februari 2012


 Lifehouse – From Where You Are

En värld som är så tom.
Frihet är simpel att finna.
Och känslor är enkla att förstå.
Och ensamheten,
Finns inom oss.
Alla.

Svaga leende ges ut,
Till dem som behöver.
Även om de kanske inte hjälper,
Så kanske de gör dig starkare.
Eller så måste jag,
För att själv kunna le.
Melankoliskt.

Precis som styrkan lämnar den äldre.
Tas krafterna bort från ett vekt minne.
Trött i kroppen, i själen.
Och man vill luta sig bakåt.
Och vara precis det fri.
Jag är igen.

Ögon blickar ut på öppna fällt.
Så snabbt jag tar mig fram,
Och synen hänger inte med,
Vad som egentligen händer.
Men jag är nöjd,
Ändå.

Jag skrattar ibland,
Utan att mena det.
Enbart för att förstå,
Jag lever än.
även om jag är svag.

Jag är nöjd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar