måndag 26 mars 2012

 

Coldplay – The Scientist

Jag är kär,
Jag är förälskad,
I en flicka,
Som inte är,
Som andra.

Håret lägger sig längst nacken.
Kort och i en färg.
Som ingen annan har burit,
I min närhet.

Med en syn,
Som inte är klar,
På varje sig mig,
Eller livet.
Gömmer sig ett par,
Kristall klara ögon.
Bakom
spegelglaset. 

Och bakom läpparna,
Befinner sig ord om rätt och vilja.
Men också,
Några av de vackraste och ljuva meningar.
Som jag någonsin hört.

En stämma som höjer och sänker pulsen.
Och ett skratt,
Som värmer.
Kroppen på få sekunder.

Och bakom skadat skin och ben.
Ligger ett hjärta,
Ömt och varmt.
Säker på sin sak,
älskar, som få.

Jag är kär,
Jag är förälskad.
För jag springer i cirklar. 
Av hennes meddelande.
Av hennes röst.

Jag ler för mig själv,
Av frasen,
''Jag älskar dig''

Och jag gråter av lycka,
Att jag kan kalla henne,
Min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar